M5001N Cab

Motor

Traktory řady M5001N jsou vybaveny novými čtyřválcovými motory vlastní produkce o objemu 3,8 l. Motory splňují emisní normu TIER 3B a poskytují výkon 73 až 105 koní. Hlavní předností motorů Kubota je jejich dlouhá životnost, nízká spotřeba a kultivovaný tichý chod.

Převodovka

Kubota M5001N je k dispozici se dvěma druhy převodovek. První varianta s 18 stupni vpřed a vzad nebo druhá komfortnější varianta s 36 stupni vpřed a vzad s dvoustupňovým násobičem. Inovací je tlačítko nahrazující spojkový pedál, které je umístěno na řadící páce standardně u převodovky s 36 stupni vpřed a vzad. Hlavní převody je možné řadit ve 3 jízdních rozsazích. Cestovní rychlosti 40 km/h je dosaženo při snížených otáčkách motoru o 20%, což šetří palivo a prodlužuje životnost. Standardně je traktor vybaven superplazivými rychlostmi. Minimální rychlost činí 0,26 km/h při 2 400 ot/min. Novinkou u Kuboty M5001 Narrow je také elektrohydraulický reverzor umožňující snadnou změnu směru jízdy vpřed a vzad bez nutnosti použití spojkového pedálu.

Hydraulika

S tříbodovým závěsem kategorie II s nosností 2 300 kg zvedne Kubota M5001N jakékoliv nářadí snadno a rychle. Standardně dodávané 2 vnější hydraulické okruhy je možné rozšířit až na 5 vnějších okruhů. Průtok hydraulického čerpadla činí 63 l/min-69 l/min. Vývodový hřídel disponuje standardně rychlostí 540/540E ot/min. Na přání je možné rozšířit rychlost vývodového hřídele o 1 000 ot/min.

Kabina

Oproti předchůdci byl interiér kabiny přepracován pro ještě příjemnější pracovní prostředí. Standardem traktorů Kubota M5001N je vzduchem odpružené sedadlo a klimatizace. Velkou předností kabiny je absence středového tunelu. Časté vystupování a nastupování tak není žádný problém.

Systém Bi-Speed

Přední náprava s pohonem prostřednictvím kuželových ozubených kol v olejové lázni činí z Kuboty M5001N velmi obratný traktor. Patentovaný systém Bi-Speed, který nabízí pouze Kubota, umožňuje otáčení na velmi malém prostoru. Při natočení předních kol pod úhlem 35° se téměř zdvojnásobí díky systému Bi-Speed rychlost předních kol oproti rychlosti kol zadních. Průměr otáčení tak činí pouze 3 950 mm. Systém Bi-Speed je možné libovolně zapnout či vypnout jedním tlačítkem.